Miercuri

Mergem în vizită la niște prieteni. Acolo am mai dat peste un alt prieten cu nevastă-sa, o tanti cu mult peste media prostiei stipulată de normele Uniunii Europene.

Acuma, noi nu suntem oameni pretențioși, Doamne ferește, da’ pretenara noastră ne-a servit la masă, printre alte bunătăți, fasole bătută.

Eu și cu amicul, băieți de țară, am mâncat ca apucații.

După un timp și într-un moment de profund romantism, pretenara îi zice lu’ bărbac-su  că vai, ce bine că s-au cunoscut și că ce se mai iubesc, că e pur și simplu jumătatea ei. Ăla a dat să zică ceva, da’ din cauza emoției momentului amestecată cu fasolea bătută a dat doar o strașnică și profundă bășină. Bășină-bășină, adică, nu vreo metaforă, ceva.

Eu cu nevastă-mea belisem ochii ca la noi descoperiri științifice, ne uitam la lumea din jur și ne străduiam din răsputeri să nu râdem, ori, ferească Sfântul, să scăpăm vreo bășină.

– Adică, ce-a vrut să fie asta? se ridică ofticată pretenara.

– Adică… se bâlbâi bărbac-su roșu la față ca maimuța-n cur.

– Adică ești jumătatea lui de jos! a ”salvat” situația găina de nevastă a celuilalt prieten.

Atunci fost momentul în care am putut să-mi dau și eu drumul la bășini în voie, că tot râdeau toți ca apucații și nu se mai auzea nimic.

Leave a Reply

